آتیه در غیاب امیر به خانه او میرود و با اسما دیدار میکند. علیرضا نقشه جدیدی برای انتقام میکشد. مهراب با حقایق تازهای درباره ریحانه روبرو میشود و...
درباره سریال:
خسوف (Khosoof Series) نام یک سریال شبکه نمایش خانگی است که پخش آن از مهر ماه سال 1400 آغاز شد؛ کارگردان این سریال مازیار میری است که نخستین فیلم بلند سینماییاش قطعه ناتمام را در سال 1379 ساخت؛ او در تهران به دنیا آمده و در دانشکده صدا و سیما در رشته تدوین تحصیل کرده است و از مهمترین جوایزی که دریافت کرده میتوان به نامزدی جایزه گوی بلورین جشنواره فیلم کارلووی واری اشاره کرد؛ «خسوف» را در بسیاری موارد، میتوان یک اثر روانشناسانه دانست؛ اثری که به تحلیل روابط میان آدمها در جامعه و خانواده میپردازد؛ گرچه در خیلی از موقعیتها زبان داستان الکن مانده و نتوانسته حرفش را به درستی بیان کند و یا اینکه آنچه قصد گفتنش را داشته خوب از آب در نیامده، اما نمیتوان آنچنان که باید نسبت به کلیت اثر بیانصاف بود؛ سریال میری از جایی به بعد از نظر داستانی دچار رکود میشود؛ زیادهگویی نفس سریال و نفس مخاطب را میگیرد؛ نویسندگان با اینکه شخصیتهای جذابی (بازی بازیگران به آن شخصیتها جذابیتی مازاد افزوده) خلق کردهاند، اما متأسفانه فرصت تأمل بر روی هر کدام را از خود و از مخاطب گرفتهاند؛ آنها میتوانستند دقیق و درست بر شخصیتهای جذابشان تمرکز کنند، برایشان وقت بگذارند و از هر یک برای جذابیت فیلمشان در قالب خرده پیرنگهایی در راستای پیرنگ اصلی بهره ببرند؛ اما در این چند قسمت پایانی نابههنگام، تقریبا همهی آنهایی را که قابلیت پرورش داشتند رها میکنند و با نگاهی سینماییطور پایانی خوش و ناخوش برایشان رقم میزنند تا زودتر برسند به آنچه که میخواهند؛ تمام شخصیتها و دنیاهای متفاوتشان میتوانستند قصه را پر و پیمانتر و جذابتر کنند؛ تصورش را بکنید هرکدام از این کاراکترها هویت مستقل خود را در راستای پیشبرد داستان به کار میگرفتند، آن زمان در مقام مخاطب چقدر میتوانستیم با اثری خوش ساختتر و پرکششتر روبهرو باشیم؛ گرچه در قسمتهای 19 و 20 سریال، علیرضا یکی از همان کاراکترهای جذاب، افسار داستان را از دست اسماء و رضی و دیگران تا حدودی گرفته است، اما به گمان نگارنده این اتفاق میتوانست کمی زودتر بیفتد؛ عملی که منجر به واکنش از سوی آتیه و امیر خواهد شد و این احتمال میرود که روند داستان و ریتماش دچار تغییر شود؛ البته اگر نویسندگان وسط ماجرا ترمزدستی را نکشند؛ این در حالی است که مهدی شیرزاد و حسین ترابنژاد تجربه موفق سریال «پردهنشین» را داشتهاند و خوب میدانند که چگونه میتوان نبض مخاطب را دست داشت و او را در موقعیتهای متفاوت با خود همراه ساخت؛ شاید آنچه که بیش از پیش این کندی داستان را به چشم میآورد، نمایش هفتهای یکبار است، چرا که اگر سریال هر شب پخش میشد و مخاطب مجبور نبود که یک هفته منتظر قسمت بعد بماند، کمتر خستگی این انتظار را تحمل میکرد. شما میتوانید قسمت 23 خسوف را با لینک قانونی و مصرف حجم ترافیک اینترنت نیم بها از رسانه فست مووی دانلود کنید.
هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(