درباره سریال:
خاتون (Khatoon Series) اولین تجربه سریالسازی تینا پاکروان در مقام نویسنده و کارگردان است؛ تینا پاکروان به عنوان همسر علی اسدزاده تهیهکننده این پروژه کار خود را از بخش تولید در سینمای ایران آغاز کرد و پیش از نشستن بر روی صندلی کارگردانی عمده شهرت خود را مدیون تواناییاش در بحث مدیریت پروژهها بود؛ تا جایی که در سالهای پایانی دهه هشتاد نام او به عنوان مجری طرح و مدیر تولید در آثار متفاوتی چون دنبالههای اخراجیها، وقتی همه خوابیم و جرم دیده میشد؛ پاکروان با ورود به عرصه فیلمسازی، طی یک دهه فیلمهای خانوم، نیمه شب اتفاق افتاد و لسآنجلس تهران را به کارنامهاش اضافه کرد که با وجود تفاوت لحن، ژانر و قصه فیلمها نکته مشترک تمام آنها حضور بازیگران مشهور در نقشهای غیرمنتظره و روایتهای مبتنی بر زنانگی شخصیتهای اصلی بود؛ از این رو، در مورد سریال خاتون به عنوان مهمترین و بزرگترین پروژه سینمایی او تا به امروز، کنجکاوی زیادی وجود دارد؛ «خاتون» در شروع مجدد و بعد از یک وقفه در پخش با چند سورپرایز جذاب میهمان خانههای مخاطبان خود شد؛ یکی ریتم سریال است که با وجود وقفه در نمایش، همچنان با قدرت تماشاگر را مشتاق پای تماشا نگه میدارد که این امتیاز ویژهای برای یک سریال است و دیگری هم گوهر دردانه سریال است که البته آن گوهری نیست که پانتهآ پناهیها، درخشان زندگیاش میکند؛ که رضا فخار است؛ جوان پرتلاش و عیارمنش سریال که میرسعید مولویان درخشان و سرحال آن را زندگی میکند و نقش را سرپا نگه میدارد. از نقش سرپا که در خاتون سخن به میان بیاید نمیشود از بازی کمنظیر نگار جواهریان چشم پوشید؛ نگار جواهریان در قسمتهایی که در نیم فصل تازه تماشا کردهایم از خاتون پرشر و شور و تلاشگر هشت قسمت نخست، به اقتضای داستان کمی فاصله گرفته و شخصیت خاتون را در چرخشی چشمگیر به زنی آرام و کمگو تبدیل کرده که بیشتر با سکوت و زبان بدن و نگاه بازی میکند و البته که وقار و جذابیتهای خاتون همچنان سرجایش است و نگار جواهریان تعادل در این چرخشهای حالات نقش را به خوبی حفظ کرده است؛ همپای میهن دوستی، آزادیخواهی، مبارزه برای استقلال و میل به بالندگی فرهنگ کشور، آنچه داستان خاتون را جذاب و سرپا نگه داشته است، عاشقانههای لایههای زیرین داستان است؛ عشق گوهر به رضا، عشق رضا به خاتون، عشق کمتر ابراز شده میرعظیم به گوهر و عشق شیرزاد به خاتون که همچنان روی سر تمام عاشقانههای سریال سنگینی میکند و تشدید کننده ناامنی برای خاتون در تهرانِ مخوف است؛ تهران اشغال شده گویی با عشق دیگر نسبتی ندارد؛ عاشقان روزگار اشغال در بیم و امید روزمرگی، ناتوان از ابراز بیلکنت عشقِ خود هستند و نمیدانند آیا از پس امروز فردایی برای عاشقی و دیدن روی یار هست یا نه!؟ تینا پاکروان در جایگاه نویسنده و کارگردان، حالا که سریال نیمه خود را گذرانده، بیشتر از هر زمانی نشان داده که شروع خوب او یک اتفاق نبوده و روی خط جذابیت، سریال را پیش میبرد؛ حس تعلیق و کشش سکانسها تماشاگر را مجاب میکند به ادامه تماشای هر قسمت؛ پایانبندی هر قسمت از سریال به شیوهای است که کنجکاوی چه خواهد شد را در تماشاگرش برمیانگیزد. شما میتوانید نسخه قانونی قسمت شانزدهم خاتون را با لینک قانونی نیم بها از رسانه فست مووی دانلود کنید.
هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(