مسابقه جوکر یک گرداننده، مجری یا میزبان دارد. در هر فصل آن 8 هنرمند، 6 ساعت زمان دارند تا در یک خانه مجهز با تمام امکانات، با برنامههای مختلف یکدیگر را بخندانند و از بازی حذف کنند، بدون این که خودشان بخندند. به همین سادگی و بامزگی!
درباره سریال:
رئالیتی شو جوکر در فضایى متفاوت و کمدی ساخته شده است. در این رقابت جذاب و مفرح، تعدادی از چهره های مشهور هنری، ورزشی، اجتماعی و… در یک اتاق در بسته برای خنداندن یک دیگر رقابت می کنند، اما چالش اصلی اینجاست که خودشان نباید بخندند. در این برنامه که با الگوبرداری از نمونه های موفق خارجی ساخته شده، در فصل اول مهمانانی چون امین حیایی، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، بیژن بنفشه خواه، هومن حاجی عبداللهی، امیر کاظمی، سهیل مستجابیان و رضا نیکخواه حضور دارند. این برنامه تازه ترین اثر استودیو برنامهسازی «قرن جدید» محسوب میشود. در برنامه جذاب و مفرح جوکر، هشت بازیگر حوزه طنز با یکدیگر رقابت خواهند کرد. سیامک انصاری میزبان این مسابقه که بیشتر با مهران مدیری همکاری میکند، در سریالهای طنزی چون قهوه تلخ، در حاشیه، دورهمی و شبهای برره با مدیری همکاری داشته است. او فیلمهای دیگری از جمله بمب؛ یک عاشقانه را در کارنامه خود دارد. برای ساخت مسابقه جوکر نیز از نمونههای موفق خارجی الگوبرداری شده است و بازیکنها در یک اتاق در بسته باید برای خنداندن دیگران تلاش کنند. اما چالش اصلی مسابقه این است که خودشان نباید بخندند. تا کنون کشورهای ژاپن، استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک اقدام به تولید برنامه جوکر کردهاند. شاید سابقه ساخت برنامههای ترکیبی را بتوان ریشه در ساخت تاکشوهایی دانست که در ایران از اواسط دهه 80 در تلویزیون تولید شد؛ اتفاقی که به دلیل استقبال مخاطبان با نمونههای موفقی چون شب شیشهای و عبور شیشهای ادامه پیدا کرد و تا چند سال جزو برگ برنده برنامهسازان تلویزیونی بود؛ اما رفته رفته ساختار تکراری این برنامهها و نبود اتاق فکر منسجم ظرفیت تولید چنین برنامههایی را هدر داده و به ضد خودشان تبدیل شدند؛ حس کشف و شهود و جستوجو در میان واکنشها و رفتارهای چهرههای مطرح یک امر غریزی است که در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد؛ تغییر رفتار شوهای معروف همچون الن شو نشان میدهد درگیر کردن سلبریتیها با بازیهای هیجانانگیز قدرت نفوذ یک برنامه را در میان مخاطبان بالاتر میبرد؛ اساسا ایده ساخت برنامهای همچون جوکر که در دنیا و در چند کشور در حال اجرا است بر اساس همین ایده شکل گرفته است؛ اینکه مخاطب تا چه میزان میتواند به درونیات یک چهره مطرح نزدیک شود و روی دیگر چهرههایی که سالها در ذهن مخاطب ثبت شده است، چطور تغییر میکند؛ جوکر بازی تضادها است؛ اساس طنز هم از تضاد میآید؛ اینکه در یک بازه شش ساعته شاهد ترفندهایی از سوی بازیگرانی باشید که خندیدنشان موجب باختشان میشود میتواند موقعیت ویژهای ایجاد کند؛ جوکر به مخاطب یادآوری میکند که جلوگیری از یک غریزه مهم مثل خندیدن تا جایی امکانپذیر است که به ضد خود تبدیل نشود؛ برای همین واکنش بازیگرها در لحظاتی از بازی همراه با عصبانیت است؛ چرا که برای رد یک حس باید به سراغ حواس دیگر در ذهن رفت. قسمت 3 مسابقه جوکر را میتوانید به صورت قانونی با لینک مستقیم نیم بها از رسانه فست مووی دانلود و تماشا کنید.
هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(