درباره سریال:
سریال بازنده (Loser Series) سریالی جنایی، اجتماعی، درام، معمایی و خانوادگی به کارگردانی و نویسندگی امین حسینپور و تهیهکنندگی احسان ظلیپور در شبکه نمایش خانگی محصول سال 1403 است؛ قسمت دوم از مجموعه بازنده جمعه 6 مهرماه سال 1403 در شبکه نمایش خانگی منتشر شد؛ یک پرسش تکراری در زمان شروع هر سریالی مطرح میشود، بازنده را ببینیم یا نه؟ از نقاط قوت سریال شروع کنیم که اصلیترین آن آشنایی با نقش اولهاست؛ از کارگاه کیانی گرفته که متوجه از دست رفتن فرزند کوچکش و به همین دلیل طلاق همسرش میشویم تا آشنایی با شخصیت ارغوان با بازی سارا بهرامی و کاوه با بازی صابر ابر؛ اگرچه در این میان شخصیت مادر و پدر ناتنی ارغوان بیشتر برایمان گنگ است اما کارگردان با کاشتهایی که در برخی از سکانسها داشته است، کدهایی به ما داده از جمله ثروت هنگفت مادر ارغوان که دامادش نیز از قِبَل آن ثروتی بهم بزند و عکسی که نشان میدهد بعد از فوت همسر اولش روی صندلی قدرت مینشیند و جای او را میگیرد؛ در حقیقت بازنده اطلاعات خیلی زیاد یا خیلی کم در اختیار تماشاگر نمیگذارد بلکه همه چیز به اندازه است؛ دومین اثر این کارگردان جوان که در حقیقت اولین سریال بلندش محسوب میشود، حکایت از بازی در زمین نوآر دارد؛ از صحنههای داخلی که این بار کمی نور به خود گرفتند تا آسمان شب، بارش باران، روایت گیجکننده و شخصیتهای سرد که به نوعی همه از دیدگاه کارگاه کیانی متهم این پرونده هستند؛ به نظر میرسد این اتفاق برگ برنده سریال محسوب میشود که کسی نمیتواند حدس بزند چه کسی قاتل یا کودکربا است؛ ناگفته نماند که بازنده اقتباسی آزاد از کتاب دختر همسایه است و امیدواریم که همینگونه باشد تا قصه از همین ابتدا لو نرود و اندک حدس و گمانهایی به ثمر بنشیند؛ بازنده در همان قسمت اول مخاطب را گیر میاندازد و با یک ریتم درست مدام معماهایی را مطرح میکند تا مخاطب همراهش شود و آن را تا پایان ببینند؛ سریال پر از کاشتهای ریز است که احتمالا کارگردان در ادامه برای هرکدام از آنها نقشه دارد؛ به عنوان مثال صحبت از ساعت و دقیقه برای شب حادثه زیاد است؛ اینکه چه کسی چه ساعتی به کجا رفته و چه کار کرده است؟ اینکه بچهای که پرستار دارد چرا در شب حادثه حضور نداشته است؟ ارغوان هنگام کودکی جملهای از پدر خود هنگام بازی شطرنج میشنود که میگوید: «همیشه برای بردن اول باید شاه رو برسونی به قلعه» ما همین میزانسن را هنگام صحبت کارگاه کیانی با ارغوان در قسمت دوم میبینیم که روبروی هم نشسته و روی میز جلویشان یک شطرنج دست نخورده است؛ و اما درباره قسمت دوم باید بگوییم که اگرچه ریتم سریال نسبت به قسمت اول فاصله دارد اما همچنان شاهد ماجراهای جدیدی هستیم که کنجکاوی مخاطب را برمیانگیزاند و او را با اثر همراه میکند؛ از جمله نشان دادن بچه و مظنونی که هنوز مشخص نیست زن است یا مرد، مدل ارتباطی آوا و کاوه که همچنان آشکار نیست و غیره؛ بازنده تصویری متفاوت و بعضا عصبی از دستیار کاراگاه کیانی به نمایش گذاشته که شاید از این بابت نیز هدف داشته است اما تاکنون بازیاش به دل نشسته است؛ همچنین جنس بازی و شخصیتپردازی مادر ارغوان و همسرش هنوز به یکدستی که باید نرسیده است و ادای بیروح دیالوگها توسط پیمان قاسمخانی باعث همراهی کمتر مخاطب با او میشود؛ این مساله برای برادر آوا نیز صادق است؛ سکانس پایانی قسمت دوم اگرچه واکنش مخاطبان را برانگیخت و خلاف منطق موجود در سریال پیش رفت اما شاید همین مساله نیز شروع یک معمای جدید در آینده باشد که امیدواریم چنین شود؛ ناگفته نماند که با مروری بر واکنش مخاطبان در فضای مجازی میتوان دریافت که بار دیگر تماشاگران یک هفته به دنبال حل معماهای تازه هستند تا پس از انتشار قسمت جدید ببینند نتیجه حدسشان درست بوده است یا نه؟ شاید در آینده عوامل سازنده این اثر کمپین تبلیغاتی برای پیدا کردن مظنون یا قاتل نیز راه بیندازند! شما میتوانید نسخه قانونی قسمت 3 سریال بازنده را با لینک قانونی نیم بها از رسانه فست مووی دانلود و تماشا کنید.